Toby Verlouw

Founder & Business Partner

Persoonlijke informatie

Geboortedatum: 31-05-1988

Woonplaats: Loon op Zand

Telefoonnummer: 06 – 30061227

E-mail: toby.verlouw@cleverpartners.nl

Opleidingen

2010 – 2012

Tilburg University

  • Master Finance WO 

2006 – 2011

Tilburg University

  • Bachelor International Business
  • Administration WO

Opleidingen

2018: Contracteren met de overheid

2018: Masterclass Business Intelligence

2017: Professionele Adviesvaardigheden

2017: Integraal Vastgoed rekenen

Werkervaring

September 2019- Huidig

Clever Business Partners | Owner

Interim- en adviesopdrachten op het gebied van Finance & Control,
Risk & Compliance en IT.

2017 – 2019

PT Finance | Financial Consultant
Gedetacheerd als interim financial consultant.

2015 – 2017

AAG ‘s-Hertogenbosch | Junior Financial Consultant

  • Planning & control activiteiten
  • Jaarrekeningtrajecten
  • Managementrapportages
  • Begrotingstrajecten.
  • Bouwen en onderhouden van (reken)modellen.
  • Ontwikkeling landelijk format productieverantwoording Wmo
    en Jeugdwet, 2015, 2016 en 2017 (Actiz).
  • Betrokken bij verschillende (software) implementatietrajecten

2013 – 2015

Qdossier Waalwijk | Regulatory Operations Manager

  • Ontwikkelen en onderhouden van work-flows, procedures
    en technische oplossingen.
  • Interimconsultant bij o.a. Genzyme, Sigma-tau, Intercept
    Pharmaceuticals.

Vaardigheden

  • Exact Financials   ****
  • Exact Online   ****
  • Exact Globe. ****
  • Afas Profit.  ****
  • Accountview   ****
  • E-Boekhoude. ****
  • SAP  ***
  • Sharepoint  ***
  • SPSS  **
  • Stata  **

Ambitieus | Teamplayer | Daadkrachtig | Ondernemend | Sociaal | Eigenwijs | Verbinder

Clever Business Partners

Okt 2022 – Heden | De Efteling

Financial Process Analyst a.i.. Verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe Property Management Systeem en het nieuwe kassasysteem voor retail.

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  • Selectieprocedure pakketkeuze + inventarisatie wensen/eisen Finance.
  • Borgen van datastroom tussen SAP-MEWS & SAP-ASPOS.
  • Reconciliatie betalingsstromen.
  • Waarborgen juistheid journaalposten vanuit bronsystemen.
  • Procesanalyse en optimalisatie

Okt 2022 – Feb 2023 | Snowworld

Business Process Analyst a.i. Verantwoordelijk voor het opnieuw vormgeven van het debiteurenbeheer.

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  • Inventarisatie debiteurenproces.
  •  Automatiseren facturatie vanuit CRM-Exact Globe.
  • Opzetten proces automatisch incasso’s.
  • Framework debiteurenbeheer vormgeven.

Mei 2022 – Sept 2022 | Arrange Group BV – HEYDAY FACILITY MANAGEMENT BV

Manager Finance. Verantwoordelijk voor de aansturing van het Finance team (3 FTE) en integratie van de de Arrange BV naar HEYDAY BV.

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  • Opleveren maandcijfers/rapportage
  • Oplevering stukken Jaarrekening 2021.
  • Aansturen en begeleiding van Finance medewerkers.
  • Begeleiding integratie traject:
    • Consolidatie van cijfers Arrange BV naar HEYDAY BV.
    • Datamigratie van Afas naar Exact Globe

Juni 2020 – Heden | Rehoma – Stein ontwikkelt

Als Financial controller verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de (tussentijdse) cijfers. Middels diverse rapportages maak ik de resultaten inzichtelijk voor de directie. Tevens betrokken bij de implementatie van een nieuw financieel pakket (BLOXS).

De werkzaamheden omvatten o.a.

  • Kwartaalafsluiting
  • Managementrapportage
  •  Jaarrekeningdossier
  •  Cashflowmanagement

Jun 2021 – Jan 2023 | Hallux Holding

Financieel adviseur en sparringpartner van de Managing director.

  • De werkzaamheden omvatten o.a.:
  • Managementrapportage
  • Contractmanagement
  • Begeleiding bij aandelentransacties en Due Diligence

Jan 2021 – April 2020 | Leyhoeve

Head of Finance en direct leidinggevende aan het Finance team (3 FTE). Daarbij procesoptimalisaties doorgevoerd en verantwoordelijk voor de automatisering van (financiële) systemen.

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  •  Maandafsluiting
  •  Managementrapportage
  •  Jaarrekeningdossier
  • Interimcontrole
  •  Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle

Feb 2018 – Dec 2020 | Bovag Vereniging

Actief in de rol van financial controller en naast de reguliere werkzaamheden als controller verantwoordelijk voor de ontwikkeling van stuurinformatie door middel van cockpits/dashboards in Afas.

De werkzaamheden
omvatten o.a.

  • Maandafsluiting
  • Managementrapportage
  • Ontwikkeling managementdashboards Afas Insite
  • Projectmanager Contractbeheer
  • Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
  • Jaarrekeningdossier
  • Interimcontrole
  • Begrotingscyclus
  • (Project)controller Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf

Aug 2019 – Dec 2020 | Magneds.com

In de rol van Manager Finance ben ik eindverantwoordelijke voor de afdeling Finance (4 FTE) en rapporteer ik direct
aan directie. Daarnaast houd ik me bezig met het optimaliseren van bedrijfsprocessen en management informatie. In 2020 zijn er diverse traject doorlopen om meer inzicht te verschaffen in de productiviteit van de organisatie en het rendement op projecten d.m.v. kostprijsanalyses.

De werkzaamheden omvatten o.a.:

  • Maandafsluiting
  • Managementrapportage
  • Adviseur directie
  • Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
  • Jaarrekeningdossier
  • Begrotingscyclus
  • Opzetten van buitenlandse entiteiten
  • Financieringsvraagstukken
  • Cashflow management
  • Definiëren van KPI ten behoeve van stuurinformatie management

PT Finance (interim)

Jan 2018 – juni 2019 | Rode Kruis – District Noord en Midden Limburg

Als projectmanager verantwoordelijk voor het opzetten en aansturen van het Shared Service Center (4 FTE). Het district Noord- en Midden Limburg bestond uit 12 zelf opererende afdelingen. In 2019 heeft het Rode kruis ervoor gekozen om de financiële activiteiten van deze afdelingen samen te brengen in een Shared Service Center. Er heeft een consolidatie plaats gevonden voor 12 administraties waar (bedrijfs) processen opnieuw zijn opgezet voor een efficiënte organisatie.kader van de jaarrekeningcontrole heb ik te maken gekregen met diverse wet- en regelgeving en richtlijnen voor externe verslaggeving, zoals onder andere de RJ/Dutch GAAP, IFRS en US GAAP.

Ik ben verantwoordelijk geweest voor diverse (inter)nationale groepscontroles van opdrachtacceptatie tot rapportages en de bespreking van bevindingen en rapportages met management en directie.

 

AAG (interim)

Maart 2016 – April 2017 | Robert Coppes Stichting (Zorg)

Invullen van de controllers functie. Advies gevend orgaan omtrent de interne procesoptimalisatie. Daarnaast verantwoordelijk voor de zorgregistratie en administratie. Verantwoordelijk voor:

  • Jaarrekeningdossier
  • Begrotingscyclus
  • Managementrapportage
  • Ondersteunen en adviseren management
  • Optimaliseren administratieve organisatie en interne controle
  • Ontsluiten BI-tool

Nov. 2015 – Maart 2016 | Stichting De Zorgmensen (Zorg)

Actief als assistent controller. Uitvoeren van controlewerkzaamheden en ondersteunen bij het begrotingstraject.